עקרונות ליבה

מתוך ראייה של פעילות הצהרון כהמשך ישיר לפעילות החינוכית, אנו מתאימים את אופי ותכני הצהרון לצרכיו המיוחדים של כל בית ספר ושל כל מגזר שבו אנו פועלים. התכנים נקבעים בהתאמה לגיל הילדים ולהרכב הקבוצה, כאשר הדגש החינוכי של הצהרון הוא בהקניית מיומנויות לחיים בארבעה תחומים:

1. בתחום הערכי לאורך כל הפעילות אנו מקפידים להעניק לילדים כישורי חיים כגון ערכי חברות, קבלת השונה, נימוסים, קבלת סמכות ועוד.

2. בתחום הרגשי מדריכי הקבוצות בצהרונים מאפשרים לילדים לבטא את רגשותיהם בנושאים האישיים המעסיקים אותם כמו קונפליקטים עם חברים, מצבים משפחתיים משתנים, קשיים בלימודים וכדומה.

3. בתחום הקוגניטיבי – פעילות זו מאופיינת בשני ממדים: הכנת שיעורי בית, מחד גיסא, ומערכי פעילות מובנים ומתוכננים מראש, מאידך גיסא. התכנים מכוונים לרכישת ידע בעולמות ובתחומים המשיקים לידע שנרכש בבית הספר, ביניהם תרבויות, מדעים, חשיבה יצירתית, פתרון בעיות וחידות, יזמות וחדשנות.

4. בתחום החברתי – הילדים ישתתפו בחוגים על פי בחירה מתוך סל חוגים המקנים מיומנויות חברתיות כגון עבודת צוות, שיתופי פעולה, השגת מטרות, הנאה ויצירה.

נגן וידאו

הצוות המוביל שלנו

בכל בית ספר יש רכז מקצועי, איכותי, אישי וצמוד לצהרון. הרכז שומר על תקשורת רציפה עם הנהלת ביה"ס, ההורים וועד ההורים, מלווה את המדריכים ומשמש דמות חינוכית לילדים. מדריכים בעמותת לביא נבחרים לאחר תהליך של ראיונות עומק ובחינת הדינמיקה הקבוצתית שלהם ובתנאי שהם בעלי ניסיון מוכח בעבודה עם ילדיםהמדריכים עוברים השתלמויות ייחודיות ומקיפות בנושאים מקצועיים ופדגוגיים. לאורך השנה זוכים המדריכים לליווי צמוד מטעם המנחות הפדגוגיות של משרד החינוך.

שלושת הקריטריונים המובילים אותנו בבחירת המדריכים:

1. אהבה לילדים – סובלנות, אכפתיות ורצון אמיתי להשפיע ולשנות.
2. מקצועיות – ניסיון עשיר ומוכח בעבודה עם ילדים, שליטה מוחלטת בתכנים המקצועיים ויכולות הדרכה גבוהות.
3. כריזמה ואופי – אנו מחפשים מדריכים כריזמטיים שישמשו מודל לחיקוי עבור הילדים.

קבלו עדכונים על אירועים קרובים, תכנים להורים, פוסטים חדשים ותמונות נבחרות מהחודש החולף