כל מה שרציתם לדעת על רנה קאסן

רנה קאסןגם אלו שאינם ירושלמים קרוב לוודאי שמעו לפחות פעם אחת בחייהם את השם רנה קאסן. אבל מסתבר שמלבד חובבי טריוויה אדוקים, הרבה אנשים לא באמת יודעים יותר מדי על מה שעומד מאחורי השם ועל בית הספר שנושא אותו. לכן, החלטנו לכתוב לכם מספר עובדות מעניינות עליו.

 

בית הספר רנה קאסן כמוסד ירושלמי מוכר

בית הספר הירושלמי רנה קאסן הוא אחד ממוסדות החינוך המפורסמים של בירת ישראל. כיום, בית הספר הוא מוסד חינוך שש-שנתי והוא ניצב בסמוך לשכונת רמות אשכול הוותיקה.

ארבעה עשורים של מצוינות

בית הספר פועל מזה למעלה מארבעים שנה, וכיום לומדים בו כ-500 תלמידים. בעבר, היה זה בית ספר תיכון בלבד, אולם כחלק מהשינויים שהונהגו במערכת החינוך, אוחד בית הספר עם חטיבת ביניים – וכך הפך למוסד שש-שנתי.

מוסד חינוכי הומניסטי

מי שהעניק למוסד את שמו, עשה כן על שם איש רוח יהודי צרפתי, שזכה לעיטור פרס נובל לשלום. במקצועו הוא היה משפטן מבריק, ונשא תפקידים בכירים בממשלת צרפת בניצוחו של דה גול, שנאבקה בנאצים מחוץ לצרפת. בית הספר, שנוסד ברוחו של פרופסור קאסן המנוח, שואף להמשיך מסורת הומניסטית רבת שנים. קאסן היה ממובילי זכויות האדם של האו"ם ועל כן זכה בסוף שנות השישים בפרס נובל היוקרתי. הוא פעל בארגון "כל ישראל חברים" עד לפטירתו באמצע שנות השבעים. בית הספר נחשב לאחד ממוסדות החינוך הערכיים ביותר שפועלים בארץ.

הישג יוצא דופן בזכאות לתעודות בגרות

בית הספר לא מקבל את תופעת הנשירה כעובדה קיימת אלא עושה כל מאמץ לקדם כל תלמיד ותלמיד. אחד ההישגים הראויים לציון שלו, היה השנה שבה הצליח הצוות החינוכי להוביל את כל התלמידים בתיכון לקבלת בגרות מלאה. לצד זאת, בבית הספר מקפידים לא פחות גם על פעילות של אחריות חברתית. כחלק מכך, כל תלמיד מבצע פעילות לרווחת החברה או הקהילה, לפחות יום בכל שבוע (במשך שש שנות הלימוד בבית הספר).

 

אנו סבורים כי קהילה חזקה וחברה חזקה מתחילות בחינוך לערכים ובאנשי חינוך עם חזון. מאחלים המשך עשייה חינוכית ערכית בבית הספר על שם רנה קאסן ובכל מוסד חינוכי, בגנים ובצהרונים.

הדברים מוגשים באדיבות עמותת לביא.

קבלו עדכונים על אירועים קרובים, תכנים להורים, פוסטים חדשים ותמונות נבחרות מהחודש החולף